Situation
Handling
Ved nedbrud af Nexus er første handling at følge flowchart på skive.dk/sd.
Kontakt andre kollegaer både i eget område og i andre områder og afklar, om problemet er gældende for alle.
Medicinhåndtering
Nedbrud, hvor medicinskemaerne ikke kan tilgås via Nexus:
Ved nedbrud af Nexus kan medicinkort ses via FMK-online.dk via en administrativ platform - benyt arbejds NEM-id.
- Som hovedregel gives doseret medicin ved totalt nedbrud af Nexus.
- Borger, hvor der er tvivl om - eller ændringer af medicinen
- Kontakt en sygeplejerske
- Aftal med sygeplejersken, hvordan dispensering og administration håndteres i nedbrudsperioden - nedskriv aftalerne.
Dokumentation
Dispositioner foretaget i løbet af vagten nedskrives og dokumenteres efterfølgende i Nexus, når der igen er normal drift.
Obs på, at disse oplysninger skal være låst inde.
Ved normal drift skal områdeleder samle op på forløbet.
Ledelse og organisation
Ansatte sygeplejersker i Skive Kommune skal sikre, at borgeren får livsvigtig medicin.
Enten ved selv at administrere dette eller delegere indsatsen til sundhedsfagligt personale efter først at have sikret sig, at medarbejderen har de kompetencer, der er nødvendige for at løse opgaven.
Bemanding og udstyr
Ved behov kontaktes områdeleder.
Kontaktoplysninger
Vagttelefon - udenfor normal åbningstid
Tlf. 99 15 54 01
(Aften, nat, lørdag-søndag og helligdage)
Oprettelse/revision
Godkendt af Lars Olesen den 21.12 2021.
Action cards
Der er ikke knyttet action cards til denne indsatsplan.