Situation
Indsatsen retter sig primært mod trafikanter og borgere; samt sekundært mod bygninger og infrastruktur.
Alarmering
Desuden meldinger fra borgere, trafikanter, Politi og Beredskab.
Park & Vej har en døgnbemandet vagt, som modtager meldinger og iværksætter handling med nødvendigt mandskab og materiel.
Kommandovejen er pr. telefon. Vagten koordinerer indsatsen med Politi og Beredskab, og under hensyntagen til udførende mandskabs sikkerhed.
Opgaver
Dernæst kommer en oprydning efter stormen. Færdselsarealer skal ryddes så fremkommeligheden sikres. Oprydning koordineres med Politi og Beredskab.
Handling
Den vagthavende sikrer sig, at der er mandskab til disposition under og efter en storm.
Vagthavende har ansvaret for, at indsats koordineres med Politi og Beredskab.
Ledelse og organisation
Vagthavende styrer indsatsen fra det udførende mandskab og har ansvaret for, at udførende mandskab ikke udsættes for unødig fare i forbindelse med storm.
Bemanding og udstyr
Kommunikation
Internt:
Vagthavende informerer internt i Park & Vej samt til Drift & Anlæg på rådhuset.
Drift & Anlæg sørger for nødvendig information i resten af organisationen samt på hjemmesiden/Facebook.
Eksternt:
trafikkort.vejdirektoratet.dk/
Kollektiv trafik (Midttrafik), tlf. 7021 0230
P4 Midt og Vest, tlf. 9610 7500
Radio Skive, tlf. 9752 7722 eller
Oprettelser/revision
Godkendt af drifts- og anlægschef Kim Hald, den 07.12.2018.