Kritiske leverancer for Teknik, Miljø & Udvikling
- Sikre trafiksikkerhed og fremkommelighed i tilfælde af ekstremt glatføre og/eller sne
- Sikre den akutte indsats for at mindske de miljømæssige konsekvenser ved uheld
- Sikre sundhed og sikkerhed ved forurenet drikkevand
- Sikre borgere, trafikanter og husstande ved højvande og skybrud
- Sikre borgere ved ulykker op risikovirksomheder
- Sikre borgere og trafikanter i stærk storm eller orkan
Intern krisestyring
Kriseorganisation
Kriseleder: Teknisk Direktør, Maibrit Lykkegaard, tlf: 6124 6941, mail: mlyk@skivekommune.dk
Stedfortræder: Byg og Miljøchef Ann Ammitzbo, tlf: 2324 3584, mail: anao@skivekommune.dk
Ansvarlig for involverede personer: Maibrit Lykkegaard
Løsningsansvarlig: Maibrit Lykkegaard
Ansvarlig for kommunikation: Karoline Vadgaard Kaspersen, tlf: 2020 3393, mail: kvka@skivekommune.dk
Stedfortræder, kommunikation: Lone Balling Engelsen, tlf: 2267 1899, mail: loba@skivekommune.dk
Øvrige: udpeges af kriseleder i forbindelse med aktivering af krisestab
Mødested
- Primært mødested er Maibrit Lykkegaards kontor, 2-08, på plan 2 i den Blå Diamant, Rådhuspladsen 2
- Ved brand eller andet som umuliggør fysisk tilstedeværelse på rådhus, afholdes krisemøde på Microsoft Teams. Eller mødested anvises af kriseleder
Alarmering
- Alle medarbejdere kan slå alarm og skal alarmere videre
- Modtager af alarm, involverer straks nærmeste leder med henblik på eventuel aktivering af krisestab
- Som udgangspunkt skal nærmeste leder og kriseleder alarmeres telefonisk
Opgaver for den rollebaserede krisestyring
Kriseleders opgave
- Valider og beslutter niveau for krisehåndtering
- Tilvejebringer det samlede situationsbillede
- Opstart af log
- sikre fortsat drift
Opgaver til ansvarlig for kommunikation
- Møde på aftalt lokalitet
- Sikre tydelig, troværdig, autentisk og korrekt information
Oprettelser / revision
Denne delplan er oprettet af Peter Krogh Jacobsen og godkendt af Ann Ammitzbo.
Senest revideret den 9. marts 2023