FormålPlanen beskriver Center for Psykiatri og Rusmiddels samlede beredskab i tilfælde af kritiske hændelser, hvor IT, telefoni og alarmsystemer er ude af drift, og hvor medarbejdere og borgere skal kunne klare sig selvstændigt i op til 3 døgn. I en krise vil Skive kommunens ansvar være at tilbyde livskritisk hjælp – ikke generel forsyning.Infomøde Alle medarbejdere møder førstkommende hverdag kl. 08.00 på: Gefionsvej (alle medarbejdere tilknyttet Døgntilbuddet) Kompagnigade 11, C (alle øvrige medarbejdere Nye indmødeplaner og opgavefordeling udarbejdes og udmeldes på dagen af kriseledelsen Borgere Borgere informeres på forhånd om, at Center for Psykiatri og Rusmiddel har et 3-døgns beredskab Borgere opfordres til at indkøbe og forberede sig bedst muligt på krise Dokumentation for, at borgerne er orienteret, registreres i Nexus Kriseledelse og kommunikationKriseledelse etableres centralt på Kompagnigade 11C, 7800 Skive.Det varetages af først ankommende ledelsesrepræsentant. Ledelsen har ansvar for: Overordnet koordinering af opgaver og ressourcer. Beslutninger om prioritering af borgere og opgaver. Kommunikation med direktion, beredskab og øvrige samarbejdspartnere. Opsamling af beredskabet, når hverdagen vender tilbage Kommunikation: Al elektronisk kommunikation (IT, telefoni, alarmsystemer) betragtes som ude af drift. Anvend papir og blyant indtil krisen er over. Information gives via fysisk fremmøde og interne meldinger (budfunktion) Opsamling med andre internt som eksternt om fælles opgaveløsning Alle ActionCards er udprintet og hænger tilgængeligt i afdelingerne. Drift og opgaver Døgntilbuddet opretholder nødvendige funktioner med fysisk tilstedeværelse Ambulatoriet på Rusmiddelcenteret er en kritisk funktion og holdes åbent Besøg til borgere sker efter en kategoriseringsmodel: Kategori 1 (rød): livstruende/akutte behov samt efter sikkerhedsvurdering. Medarbejderne foretager denne vurdering. Opgaver koordineres dagligt af kriseledelsen · Opgaver vurderes mhp. sikkerhed – som udgangspunkt min. 2 medarbejdere pr. opgave, hvor der kan være sikkerhedsbehov Overblik over borgeropgaver jf. kategorisering udprintes hver 14. dag og opbevares i aflåst i fysisk form aflåst Dokumentation af indsatser nedskrives i fysisk form, og journaliseres efterfølgende, når IT-drift er normaliseret Akuttilbud, Den Blå Viol og Mødestedet har så vidt muligt normal drift under krisen (muligt at fremmøde) Transport og materiel Alle biler holdes tanket med brændstof (min. ½ tank) og parkeres ved Kompagnigade 11C. Biler anvendes kun til nødvendige kørsler og transportplan laves dagligt, jf. borgerkategorisering og sikkerhedsvurdering Kontakt til myndigheder· Myndigheder vil som udgangspunkt ikke være tilgængelig telefonisk · Kontakt/opsøg myndigheder ved behov (eks. gå til politistation) · Relevante opdateringer fra relevante myndigheder deles, så snart det muligtForplejningMedarbejdere skal selv medbringe mad og drikke til eget forbrug under vagt/arbejdeEvaluering - opdatering Planen er gældende for Center for Psykiatri og Rusmiddel i Skive Kommune. Opdateres mindst én gang årligt og efter større hændelser. Planen evalueres efter større hændelser og/eller på baggrund af ny viden fra Myndigheder