Situation
Alarmering
Ved længerevarende nedbrud orienteres afdelingsleder.
Uden for arbejdstid kontaktes endvidere afdelingsleder og der vurderes om centerledere og socialchef skal involveres.
Opgaver
- Skab overblik over situationen.
- Oprethold et beredskab, der sikrer, at flest mulige opgaver kan løses.
- Prioriter ressourcerne således, at borgere med livsvigtige behov får den fornødne hjælp.
- Sikre, at visiterede borgere får den hjælp, de er visiteret til.
Handling
Ledelse og organisation
Ved nedbrud, der er isoleret til en enkelt enhed, kan centerlederen aftale med afdelingsledere, hvordan der arbejdes videre uden brug af IT.
Ved IT-nedbrud af mere end otte timers varighed, vurderer Socialchefen, om krisestaben skal indkaldes.
Socialchefen underretter direktøren for Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.
Bemanding og udstyr
Kommunikation
IT-afdelingen sørger for information om erkendte fejlmeldinger til de berørte organisatoriske enheder i kommunen samt til krisestaben, såfremt den er aktiveret.
De berørte områder orienterer hospitalet og de praktiserende læger om IT-nedbruddet og at de derfor ikke kan modtage elektronisk information.
Ved længerevarende IT-nedbrud orienterer den kommunikationsansvarlige i krisestaben borgerne via tilgængelige kommunikationskanaler.
Oprettelser/revision
Godkendt af socialchef, Heidi Becker-Rasmussen den 6. december 2018.
Revideret december 2021