Neden for er handlingsmulighederne delt op i 4 trin.
For ikke at presse den øvrige organisation, skal situationen løses på det lavest mulige trin.
Det er vigtigt, at lederen er opmærksom på at minimere smittevejene. Det betyder, at personale/afløsere så vidt muligt skal arbejde det samme sted, og ikke gå på tværs af flere enheder.
Under hele processen er det vigtigt, at lederen forholder sig til om opgaverne kan omlægges, løses på en anden måde, eller skal udskydes for en periode. Herunder overvejes om det er nødvendigt at nedjustere serviceniveauet, og om Specialrådgivningen skal inddrages.
Trin 1
Centerleder eller afdelingsleder vurderer om der på kort sigt (1-3 dage) er opgaver, der kan udskydes.
Trin 2
Kan der indkaldes personale/vikarer fra egen arbejdsplads.
Trin 3
Kan der trækkes på personale fra andre arbejdspladser i eget center eller fra andre centre.
Trin 4
Få personale fra den midlertidige ressourcebank. Kontakt Sara Heidemann SAHP@skivekommune.dk eller på tlf.: 4042 0081
Den enkelte leder skal forholde sig til, hvor længe, det er nødvendigt at bruge personale fra den midlertidige ressourcebank. Her er udgangspunktet kortest tid som muligt.
Hvis problemstillingen ikke kan løses inden for eget center, og der bliver behov for at trække på personale fra andre centre eller jobbanken, eller må nedjustere serviceniveauet betydeligt, orienteres socialchefen.