SituationOpgaven er at sikre korrekt medicinadministration af livsvigtig medicin ved længerevarende nedbrud af Nexus.HandlingVed nedbrud af Nexus er første handling at følge flowchart på sd.skive.dk. Kontakt andre kollegaer både i eget område og i andre områder og afklar, om problemet er gældende for alle. Medicinhåndtering Nedbrud, hvor medicinskemaerne ikke kan tilgås via Nexus: Ved nedbrud af Nexus kan medicinkort ses via FMK-online.dk via en administrativ platform - benyt arbejds NEM-id. Som hovedregel gives doseret medicin ved totalt nedbrud af Nexus. Borger, hvor der er tvivl om - eller ændringer af medicinen Kontakt en sygeplejerske Aftal med sygeplejersken, hvordan dispensering og administration håndteres i nedbrudsperioden - nedskriv aftalerne. Dokumentation Dispositioner foretaget i løbet af vagten nedskrives og dokumenteres efterfølgende i Nexus, når der igen er normal drift. Vær opmærksom på, at disse oplysninger skal være låst inde. Ved normal drift skal områdeleder samle op på forløbet.Ledelse og organisationAnsatte sygeplejersker i Skive Kommune skal sikre, at borgeren får livsvigtig medicin. Enten ved selv at administrere dette eller delegere indsatsen til sundhedsfagligt personale efter først at have sikret sig, at medarbejderen har de kompetencer, der er nødvendige for at løse opgaven.Bemanding og udstyrDe/den sygeplejersker der er på arbejde i pågældende tidsrum. Ved behov kontaktes områdeleder.KontaktoplysningerVagttelefon - udenfor normal åbningstid Tlf. 9915 5401 (Aften, nat, lørdag-søndag og helligdage)Oprettelser / revisionDenne indsatsplan er udarbejdet af Kristian R. Lauridsen. Godkendt af Lars Olesen den 21.12 2021. Denne indsatsplan er revideret af udviklingskonsulent Samantha Drejer Thomsen og udviklingskonsulent Christina Haferbier. Godkendt af Pleje- & Omsorgschef, Jan Bendix Jensen den 31.03.2023.Action cardsDer er ikke knyttet action cards til denne indsatsplan.