Stedfortræder for Pleje og Omsorgschef: Leder af plejeboligenheden, Marianne Frost, 20343002, mail: mafr@skivekommune.dk
Pleje- og Omsorgschefen er ansvarlig for at vurdere omfanget af den indtrufne hændelse og herunder vurdere, om ledergruppen skal indkaldes og om der skal rettes kontakt til private leverandører.
Der skaffes et overblik over krisens omfang. Derefter koordineres og igangsættes de nødvendige handlinger ud fra den aktuelle indsatsplan.
En vigtig del af krisehåndteringen er indsamling af informationer om hændelsens omfang og beskaffenhed.
Dette gøres ved:
Logføring af situationens udvikling
Udfærdigelse af beslutningsreferater fra møder
Håndtering af klassificerede/følsomme informationer indenfor sundhedsområdet
Overvåge indrapporteringer til kommunen via e-mail, telefon og andre medier under krisen
Løbende kontakt med decentrale institutionsledere i området
At følge mediebilledet, holde tæt kontakt til eksterne samarbejdspartnere og sikre koordination med krisekommunikationen
Kriselederen er ansvarlig for evt. udpegning til følgende rolle (husk også at udpege stedfortrædere):
Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation
Ansvarlig for involverede personer
Ansvarlig for proces/teknik/bygning/systemer
Ansvarlig for kommunikation
Mødested:
Primært samlingssted ved aktivering af krisestaben på driftsniveau 1: Pleje- og omsorgschefens kontor i lokale 1-33 – Torvegade 10.
Krisestaben kan desuden beslutte at mødes på anden lokalitet efter konkret vurdering. I givet fald informeres de øvrige deltagere i forbindelse med aktivering.
Indkaldelse:
Kontakt sker med telefon, sms og mail. Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes primært.
Chefer/ledere i organisationen skal om muligt være tilgængelige på arbejdstelefon uden for normal arbejdstid.