Kriselederen Modtage alarmering/underretning om hændelse. Ansvarlig for at samle krisestaben. Sikre ansvarlige til de øvrige fire roller i staben og delegere opgaver. Ansvar for opdateret overordnet situationsbillede. Orientere opad i ledelsessystemet og sikrer kommunikation med relevante aktører uden krisestaben. Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation Sekretær for krisestaben Indsamle information til at danne et løbende, opdateret situationsbillede. Føre krisestyringslog som dokumentation for beslutninger og handlinger. Ansvarlig for involverede personer Al relation til mennesker, der er berørte af hændelsen: Forældre, børn og medarbejdere. Kommunikation til de berørte i samarbejde med den kommunikationsansvarlige. Sikre Kultur- og Familieforvaltningens tilstedeværelse i berørte områder. Ansvarlig for proces/teknik/bygning/systemer Indhente og/eller bidrage med støtte og kendskab til processer, drift og leverancer (IT, bygninger, systemer, forsyning). Ansvarlig for kommunikation Aktivere indsatsplan for kommunikation Sikre information til relevante målgrupper. Udføre kommunikationsopgaver jævnfør indsatsplan.