Kriselederen
Modtage alarmering/underretning om hændelse.
Ansvarlig for at samle krisestaben.
Sikre ansvarlige til de øvrige fire roller i staben og delegere opgaver.
Ansvar for opdateret overordnet situationsbillede.
Orientere opad i ledelsessystemet og sikrer kommunikation med relevante aktører uden krisestaben.
Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation
Sekretær for krisestaben
Indsamle information til at danne et løbende, opdateret situationsbillede.
Føre krisestyringslog som dokumentation for beslutninger og handlinger.
Ansvarlig for involverede personer
Al relation til mennesker, der er berørte af hændelsen: Forældre, børn og medarbejdere.
Kommunikation til de berørte i samarbejde med den kommunikationsansvarlige.
Sikre Kultur- og Familieforvaltningens tilstedeværelse i berørte områder.
Ansvarlig for proces/teknik/bygning/systemer
Indhente og/eller bidrage med støtte og kendskab til processer, drift og leverancer (IT, bygninger, systemer, forsyning).
Ansvarlig for kommunikation
Aktivere indsatsplan for kommunikation
Sikre information til relevante målgrupper.
Udføre kommunikationsopgaver jævnfør indsatsplan.