Kritiske leverancer
Kritiske funktioner:
- Trusler og vold mod medarbejdere
- Omfattende sygdom
- Evakuering af borgere i decentrale afdelinger
- Udbetaling af sociale ydelser
- Kommunens telefonomstilling
- Tilkendelse af førtidspension og nødvielser - terminal syge
- Håndtering af virksomhedspraktik/løntilskud/mentor
- Rådgivningsfunktioner
- Pas og kørekort
- Kørsel til læge
- IT-nedbrud
Intern krisestyringsorganisation
De konkrete opgaver i den rollebaserede krisestyring fremgår af beskrivelserne
Læs om rollebaseret krisestyring.
Mediebilledet følges, der holdes tæt kontakt til eksterne samarbejdspartnere og sikres koordination med Krisestaben.
Mødested
Indkaldelse
Kontakt sker som udgangspunkt via tlf., sms og mail. Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes.
Chefer i organisationen skal om muligt være tilgængelige på arbejdstelefon uden for normal arbejdstid.
Understøttelse af kommunens øverste krisestab
Afdelingen kontakter øverste krisestab i tilfælde af hændelser, der påvirker andre afdelinger end Arbejdsmarkedsafdelingen.
Alarmering
Det fremgår af de enkelte indsatsplaner, hvem der skal alarmeres, hvem der alarmerer videre og hvordan der skal alarmeres.
Som udgangspunkt skal nærmeste leder og arbejdsmarkedschefen alarmeres telefonisk.
Opgaver i den rollebaserede krisestyring
Den decentrale leder på området, hvor hændelsen er sket, er ansvarlig for løbende at indrapportere situationens udvikling til arbejdsmarkedschefen.
Arbejdsmarkedschefen har ansvaret for, at få indhentet og videreformidlet relevant information til medarbejdere og samarbejdspartnere og pressen. Dette kan ske via mail, telefon eller personligt.
Oprettelse/revision
Godkendt af arbejdsmarkedschef Dorthe Hamrum d. 19.12.2018
Senest revideret: